ללא קטגוריה

כל מה שכדאי לך לדעת לפני רכישה של סירת גומי

התפרסם לפני 4 שנים

סירות גומי הפכו בעשור האחרון לפופולריות מאוד בישראל, והן משמשות למגוון פעילויות שונות, כגון סירות שירות (דינגיס), סירות להובלת צוללנים ונוסעים, סירות לשירותי כבאות והצלה וכיוצא בזה.

אנשי המקצוע מבית אמביל-ים, חברה המתמחה בייבוא ושיווק של סירות גומי, סירות סקי, סירה יד שניה,  דייג, ספורט וכן מנועים ימיים, ספינות עבודה ויאכטות פאר, מציינים שישנם כמה פרטים שחשוב לדעת בטרם רכישת סירת גומי על מנת להבטיח שמדובר בסירה המותאמת אל הצרכים הספציפיים.

החוק לרישוי כלי שיט קובע שכל סירת מנוע שאורכה עד 7 מטרים ועוצמת מנועיה הכולל הוא עד 150 כוח סוס (סירה עוצמה א) דורשת רישיון למשיט 12 וחייבת בביטוח, בדיקה תקופתית ואחזקת ציוד בטיחות בהתאם לתנאי הרישיון.

השיקולים לבחירת סוג כלי השיט


מבית אמביל-ים מוסיפים כי כל כלי שיט, לרבות סירת גומי, שאורכו עד 8.5 מטרים (סירה עוצמה ב) דורש רישיון למשיט 13, ומותנה, בין היתר, באחזקת רישיון למשיט 12 במשך תקופה של שנה לכל הפחות. ישנם כיום בשוק עשרות יצרני סירות ותיקים וחדשים, המשווקים סירות באורכים, מנועים ומאפיינים שונים.

בנוסף להתייחסות לדרישות החוק לרישוי כלי שיט, במהלך רכישת סירת גומי יש להתייחס לצורת הנשיאה והאחסון, לחומרים שמהם עשויה הסירה, סוג המנוע, סוג ריצפת הסירה ואיכות התוספות כגון משוטים, חיבור החבלים, הידיות ועוד, במידה ומדובר בסירת שירות, יש להתאימה מבחינת הגודל בהתאם לאפשרויות האכסון של היאכטה.

סירות הגומי נחלקות מבחינת מבנה תצורת הרצפה וסוג התחתית לשתי קטגוריות עיקריות שהן סירות בעלות קוער (בתצורת V) ומיועדות לשיט מהיר, וסירות המתאפיינות בתחתית שטוחה ומיועדות להפלגה נינוחה יותר.

חומרי הגלם המשמשים לייצור סירות גומי


הבסיס של סירת גומי בעלת קוער עשוי בדרך כלל מחומר קשיח כמו אלומיניום או סיבי זכוכית, ורצפה פנימית מאלומיניום, עץ או פלסטיק, בעוד שסירות גומי בעלות תחתית שטוחה מורכבות לרוב ממשטח אחד שמעליו רצועות עץ. חומרי הגלם המשמשים לייצור סירות גומי הם Neoprene-Hypalon, Polyurethane ו-PVC.

סירות גומי העשויות מ- Neoprene-Hypalonהן היקרות והחזקות ביותר ומיוצרות בשיטת ההדבקה הקרה, בעוד שסירות גומי מ- Polyurethaneמיוצרות בהלחמה בטכניקה ייחודית. מבית אמביל-ים ממליצים לרכוש את הסירה מספק אמין ומקצועי בלבד, ולנפח אותה במהלך הקנייה על מנת לבחון את אחידות ואיכות ההדבקות וההלחמות.

סירה מנופחת מאפשרת גם בדיקה מדוקדקת של הפנדר (הפגוש), המיועד להעניק הגנה מפני מפגעי חיכוך, וכן של השסתומים, חיבורי חבל החרטום, מדף הירכתיים, כני הבסיס למשוטים וכיוצא בזה.

סירת גומי | אמביל ים

עוד בנושא

ללא קטגוריה

הפלגה נעימה עם Torqeedo

ללא קטגוריה

וויקסרף

ללא קטגוריה

אוהבים לשוט בים? ככה תשוטו ללא דאגה

ללא קטגוריה

מדוע קיאק הופך לפופולרי מתמיד

ללא קטגוריה

איך לבחור מנוע למפרשית

צוות אמביל-ים ישמח לעמוד לשירותכם בכל עת

לתת מענה מקצועי עם ניסיון מעל 65 שנים לכל שאלה ובקשה. בליווי רכישה ותחזוקה של כלי שייט / מנועים ימיים וציוד ימי.

The toggles are working. Please, note, that you have to add a template to the library in order to be able to display it inside the toggles.
The toggles are working. Please, note, that you have to add a template to the library in order to be able to display it inside the toggles.
The toggles are working. Please, note, that you have to add a template to the library in order to be able to display it inside the toggles.
The toggles are working. Please, note, that you have to add a template to the library in order to be able to display it inside the toggles.